*

blogi

Suomi Jumalan suurennuslasin alla

Jos joku ihminen vielä luulee, että Jumalalle on yhdentekvää minkälaisia lakeja Suomessa säädetään, niin hän erehtyy pahoin. Jumala tarkkaa maita ja kansoja ja erityisesti tällaisina päivinä Hän asettaa suurennuslasinsa Suomen eduskunnan ylle.  Ja mitä Hän näkeekään? Vain kourallinen ihmisiä, jotka kiivaasti taistelevat vanhurskauden puolesta;  Perussuomalaisten Niikko etunenässä. Valitettavasti Hän näkee suuren joukon kristityiksi itseään kutsuvia leipääntyneitä kansanedustajia, jotka kumartavat milloin mitäkin valloillaan olevaa tuulta. He ovat tuuliviiriä, jotka kääntyvät aina sen mukaan mistäpäin tuulee. Tässä jos missä kohtaa Sipilällä ja Soinilla olisi voinut olla paikka osoittaa järkkymätöntä kristillistä moraalia mutta Audin takapenkki on liuoittanut viimeisetkin rippeet moraalista pois. Ainakin Soinin takki on kääntynyt niin moneen kertaan, etten usko enää mitään mitä hänen suustaan ulos tulee.

Sipilä kutsuu itseään lestadiolaiseksi, mutta jos lestadiolaisuus hyväksyy homoliitot, silloin sillä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Soini kutsuu itseään katolilaiseksi, mutta jos katolilaisuus hyväksyy homoliitot, ei silläkään ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Usko Jeesukeen on sekä tekoja, että sanoja sanottuna oikeaan aikaan. Usko Jeesukseen on - aivan oikein - Jumalanpelkoa! Itse en uskaltaisi äänestää noin saastaisen lain puolesta. Usko Jeesukseen on myös lähimmäisenrakkautta, mutta lähimmäisenrakkaus ei koskaan ole ollut eikä koskaan tule olemaan synnin hyväksymistä! Itseasiassa lähimmäisenrakkaus on nimenomaan sitä, että varottaa lähimmäistään jos näkee hänen olevan matkalla kadotukseen.  Raamattu ei ole missään kohtaa hyväksynyt homoseksualismia, joten ei se hyväksy myöskään homoavioliittoja. Jumalan Sana eikä Raamattu voi koskaan raueta tyhjiin. On siis erittäin vaarallista hyväksyä synti lailla. Jumala ei ole koskaan tehnyt kompromisseja synnin kanssa eikä tee sitä tänäänkään. Jumala ei tule hyväksymään tätä lakia vaikka kirkon palkkapaimenet sitä kiivaasti ovat lobanneetkin.

Raamattu on erinomainen perusta kaikille laeille ja Raamatusta löytyy varsin hyvä pohja myös avioliittolaille: Se on yhden miehen ja yhden naisen välinen liitto! Tämä liitto takaa kaikkein parhaimmat kasvuolosuhteet myös lapsille. Se tarjoaa turvallisuuden ja Jumalan siunauksen.

Suomi on luisunut pois Jumalan siunauksen tieltä ja tulee niittämään itselleen kirouksen tästä laista.  En usko tämän hallituksen jatkavan kovinkaan kauaa, vaan edessä tulee olemaan uudet vaalit.

 

EDIT: Lisätty video

https://

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (39 kommenttia)

Käyttäjän juhakuittinen kuva
Juha Kuittinen

Täyttä asiaa Arto Lehkamo- Hyvä!

Käyttäjän RaimoELaaksonen kuva
Raimo E. Laaksonen

Mitähän varten Jumala ne homot loi? Ei kai pilkattavaksi ja kivitettäväksi?

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes

Satiiri sallittakoon,kristythän väittävät Jumalassa olevan kolme persoonaa, Hänen lisäkseen Poika ja Pyhähenki.

Kaikkitietävänä Hän tiesi tämän kolmiyhteyden tulevan, niin Hän loi miehen, naisen ja homon.

Pekka Heliste

Heh,,miten nuo 6 miljardia ei-kristittyä maata pärjää.Monet aika hyvin esim Japani tai Singapore ? Miksi Jumala siunaa nekin ?

Käyttäjän Taukovihko kuva
Timo Kilpiäinen

Jumala ei ole tehnyt kompromisseja synnin kanssa? Silti jokainen syntinen voi päästä taivaaseen armon kautta?

Eikö tässä ole ristiriita?

Ei tietysti, koska uskonto kätevästi kiertää kaikki ristiriidat poimimalla rusinat kuvitteellisesta myyttisestä pullasta ja unohtamalla loput kohdat.

Lootin insesti tyttärien kanssa oli varmasti yks parhaita perheyhteisöjä koskaan kai.

Käyttäjän TenkaIssakainen kuva
Tenka Issakainen

Niin avioliittolakihan on edellisen hallituksen säätämä, joten turha siitä on Sipilää tai Soinia vaatia tilille.

Käyttäjän esalehtinen kuva
Esa Lehtinen

Itse asiassa, kuten on laajalti tiedossa, lait Suomessa säätää eduskunta. Ja tasavallan presidentti vahvistaa. Tämän prosessin jälkeen laki liitetään Suomen säädöskokoelmaan. Näin on käynyt tasa-arvoiselle avioliittolaillekin.

Käyttäjän pekkapylkkonen kuva
Pekka Pylkkönen

Lausuit aivan tarpeettoman monta kertaa herran nimen turhaan. Helvettiin vain.

Käyttäjän tomiketola kuva
Tomi Ketola

En laittaisi Lehkamo rahojani likoon ennustustesi puolesta.
Kaikki edellisetkin meni reisille ja niihin uskoneet pettyivät. Sietäisi hävetä, joko itsesi tai edustamasi poppaukon puolesta.

Käyttäjän Minnamaarialax kuva
Minna-Maaria Lax

Lex Niikko elää ja voi hyvin - ja tulee voimaan 1.3.2017.

Pekka Heliste

Ihminen voi olla bi-seksuaalikin eli olla kumman sukupuolen kanssa vain

Eläinkunnassa erittäin yleinen ilmiö

Käyttäjän ArtoNakkila kuva
Arto Nakkila

Henkilöä joka uskoo omia hallusinaatioita, kutsutaan mielisairaaksi.
Mutta henkilöä joka uskoo toisen ihmisen hallusinaatioita, kutsutaan uskovaiseksi.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen

Eiköhän anneta Suomen valtion asiat olla eduskunnan ja hallituksen käsissä. Annetaan satuolentojen hallita sitä taivasten valtakuntaansa.

Heli Hämäläinen

Mitenkäs se Jaakobin avioliitto nyt menikään... Taisi olla veljeksillä äiteinä 2 sukulaistyttöä sekä näiden orjattaret. Hyvin meni kuitenkin. Israelin sukukunnat.

Jaakobin poikien sekä yhden tyttären isän nimi on tietysti Jaakob. Mutta äitien nimet ovat Leea, Raakel, Bilha ja Silpa.

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes

Onko Lehkamo saanut tämän profetaallisen viestin hyvältä henkimaailmalta
meille ilmoitettavaksi.

Onko hän koetellut, että kysymyksessä on Totuudenhenki ?

Käyttäjän jussikangasluoma kuva
Jussi Kangasluoma

Yleisesti ajatellaan, että viattomien lasten turvallinen elämä on Jumalan siunausta niin miksi Jumala sitten antaa lasten kuolla ja kärsiä juuri siellä, missä homojen ei anneta mennä naimisiin? Entä jos olet ymmärtänytkin tämän homman ihan väärin päin?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus_ja...

http://www.globalis.fi/Tilastot/Lapsikuolleisuus

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Mihin hän suurennuslasia tarvitsee?

Käyttäjän pekkapylkkonen kuva
Pekka Pylkkönen

Kuvituksissa esiintyvän parran perusteella hän on hyvin iäkäs. Iän mukana tulee kaihia ja muita ikäviä design failuja.

Käyttäjän PetraNyqvist kuva
Petra Nyqvist

Ihmisten keksinnöt ja apuvälineet kuitenkin kelpaavat. Onkohan hänellä iphone?

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

En olisi Jahvesta huolissani. Kyllä tuo paimentolaisjumala todellakin tarkkana on olevinaan, mutta ollakseen kaikkivaltias hän ei ole erityisen taitava säätelemään ja suuntaamaan voimatoimiaan. Osumatarkkuus ja tiedustelutietojen käyttö on surkeampaa kuin USAn lennokki-iskuissa.
Vanhassa testamentissa kerrotaan tarina pojista, jotka pilkkasivat kaljupäistä profeettaa. Suuttuneen profeetan tilauksesta Jahve lähetti karhuja raatelemaan pojat, siinä meni samalla muitakin lapsia.

Lapsivaikutusten arviointiakaan ei tehty, ei etu- eikä jälkikäteen.

Käyttäjän halaolla kuva
Hannu Ala-Olla

Uudesta Testamentista ei taida enää löytyä perusteita maallisen vallan pakottamisesta uskonnon vallan alle.

Tämän on Sipiläkin ymmärtänyt Lehkamoa paremmin. Ministerit tai edes kansanedustajat eivät ole tyranneja, jotka voivat hallita miten itse mielivät, vaan he edustavat sitä kansaa, joka heidät on toimeensa valinnut.

Demokratiassa jumalallakin olisi vain yksi ääni.

Käyttäjän artolehkamo kuva
Arto Lehkamo

Jenkeissä armeijassa kuulee usein sanottavan: Me ylläpidämme demokratiaa muttemme itse harjoita sitä.
Jumala toimii demokratian yläpuolella koska hän on kaikkivaltias. Hän on määritellyt lakinsa Raamatussa ja kansakuntien tulisi niiden mukaan vaeltaa.
Ministereillä ja kansanedustajilla on ensisijaisesti vastuu maastamme sitten kansaasta ja vasta viimekädessä äänestäjästä. Päätös joaka vaarantaa koko kansamme tulevaisuuden on mietittävä tarkoin eikä tyyliin "Mitähän mun äänestäjät musta nyt tykkää?"
Raamattu selkeästi sanoo, että Jumalanpelko on viisauden alku. Tätä samaa myös Niikko tähdensi puheessaan. Jos kansanedustajalta puuttuu Jumalanpelko, ei hän kykene tekemään viisaita päätöksiä.

Käyttäjän halaolla kuva
Hannu Ala-Olla

Raamattu sanoo, mitä sanoo. Missään milloinkaan ei kukaan/mikään itse määrittele omaa oikeellisuuttaan. Ei edes Raamattu.

Voit toki olla tästä eri mieltä, siitä emme pääse mihinkään. Mutta olen aika varma, ettet hyväksy sinäkään, jos minä sanon olevani aina oikeassa. Raamattu ei tee mitään tämän ihmeellisempää. Saati jos sitten kaverini tulee vaatimaan sanaani laiksi.

Jumalanpelon sijasta päättäjillä pitää olla äänestäjänpelko. Ei kuitenkaan niin kuin sinä sen ilmaisit vaan niin, että tekevät parhaansa mukaan hyviä päätöksiä sen edustamansa kansan hyväksi.

Ja väittäisin, että jossain määrin jokainen päättäjä myös niin yrittää tehdä - vaikka olisimmekin eri mieltä siitä, mikä meille parhaaksi olisi.

Käyttäjän VivianLaukka kuva
Vivian Laukka

No mites Kanada voi? Siellä tasa-arvoinen avioliitto on ollut voimassa jo yli 10 vuotta, eikä Jumala ole tuhonnut sitä. Edelleen Kanadalaiset jääkiekkoilijat ovat superhyviä, ihmiset ovat keskivertoa onnellisempia ja kansantalouskin näyttää olevan kunnossa - Näyttää siltä että Kaikkivaltiasta ei kiinnosta Kanada ollenkaan, joten mikä tekee Suomesta Jumalalle niin erityisen tärkeän?!

Käyttäjän artolehkamo kuva
Arto Lehkamo

Jumalalla on esisijaisesti Rakkautta ihmiskuntaa kohtaa ja vasta viimekädessä tuhoa. Jumala on pitkämielinen ja oikeudenmukainen ja joskus viivyttää pitkään tuomioitaan, tai jos kansa kääntyy niin ei anna niiden tulla ollenkaan ( ks. Niinive Raamatusta )

Mitä tulee Suomen erikoislaatuiseen asemaan niin tämä on mielenkiintoinen asia jota ei Raamatusta löydä enkä sano tätä minään absoluuttisena totuutena, mutta on tätä monet muutkin pohtineet kuin minä yksin: Suomen kansainvälinen nimi...Finland. Suomen lippu ja Israelin lippu....laitapa nämä päällekkäin.... Lippujen värit.....daavidin tähti ja risti; VT -UT???? ym. ym. Tästä löyty netistä pohdintaa, etsi itse. Lisäksi Wilkersonin "Näky" kirjassa on mainittu Suomi erityismaininnalla.

Pekka Kytölä

Rankaiseeko jumala ihmisiä yksilön henkilökohtaisten tekojen perusteella vai sen mukaan minkä valtion passi henkilöltä löytyy? Entä jos on kahden valtion kaksoiskansalaisuus, toinen kotimaa hyväksyy tasa-arvoisen avioliiton ja toinen ei? Kiitos jo etukäteen Arto vastauksesta.

Käyttäjän artolehkamo kuva
Arto Lehkamo Vastaus kommenttiin #27

Kysymyksesi on hyvä ja siihen pystyn vastaamaan vain pääpiirteittäin.
Raamatusta selkeästi käy ilmi, että Jumala käsittelee ensisijaisesti ihmistä aina YKSILÖNÄ. Kukaan ihminen ei voi pelastua toisen uskolla. Jumalalla ei siis ole lapsenlapsia, vain lapsia.
Silti Raamattu selkeästi esimekiksi käsittelee joitain kaupunkeja kokonaisuuksina, esim. Jeesus voivottelee joitain kaupunkeja ja sanoo, että jos nämä ja nuo voimalliset teot mitä sinun kadullasia tapahtuu olisivat tapahtuneen Sodomassa ja Gomorrassa, olisivat em. kaupungit tehneet parannuksen. Joten näillä kaupungeilla on tuomion päivänä vielä vaikeampaa kuin Sodomalla ja Gomorralla.
Lisäksi Jumala selkeästi punnitsee jokaisen valtion erikseen, esimerkiksi siitä miten nämä valtiot suhtautuvat Israeliin; siunaavatko ne vai kiroavatko ne Israelia.
Kaksoiskansalaisuus ei sinänsä auta ihmistä suuntaan taikka toiseen koska Jumala tuomitsee aina oikein ja jokainen ihminen saa tekojensa mukaan. Jos ihminen ei ole tehnyt parannusta synneistään ja ottanut Jeesusta elämäänsä, hän menee kadotukseen, oli hän sitten minkä maan kansalainen tahansa. Yleensä Jumala kutsuu ihmistä kahteen tai jopa kolmeen kertaan (ehkä joitan ihmisiä enemmänkin ) ja jos ihminen silti työntää tarjolla olevan armon sivuun, ei Jumala välttämättä enää ihmistä kutsu pelastukseen ja parannuksentekoon. Silloin ihminen on elävä kuollut. Hänen henkensä on kuollut vaikka ruumis elää. Jeesus sanoikin eräälle, että "anna kuolleiden haudata kuolleensa, mutta seuraa sinä minua." Tässä maailmassa elää monia ihmisiä joiden henki on kuollut, mutta ruumis elää. On monia ihmisiä joita Jumala on kutsunut kolmeenkin kertaan, mutta nämä ovat kutsun sivuuttaneet.
Raamattu on kirjoitettu ihmistä varten ja yksi sen tärkeimmistä tehtävistä on suojella ihmistä, ts. opettaa ihmiselle oikea tapa elää, jotta hän kerran pääsisi Taivasten Valtakuntaan. Siksi on äärimmäisen vaarallista ja katastrofaalista tehdä synnin salliva laki. Homoseksualismi oli vielä 1960-luvulla kielletty vankeusrangaistuksen uhalla.

Katsokaapas tämä: https://www.youtube.com/watch?v=9R2PrjeaQg4

Käyttäjän halaolla kuva
Hannu Ala-Olla Vastaus kommenttiin #28

Paavali paljastaa Efesolaisille, että Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

Käyttäjän artolehkamo kuva
Arto Lehkamo Vastaus kommenttiin #30

Älkää kukaan uskoko tätä Ala-Ollaa. Efesolaiskirje ei missään nimessä sano näin. Efesolaiskirjeen pääpointti on se, että ihmisen tulee hylätä kaikkinainen valhe ja synti ja "pukeutua Jumalan täyteen sota-asuun. Nimenomaan Efesolaiskirje varoittaa että älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla. Juuri tätä Ala-Olla koettaa viekkaasti tehdä, mutta häneltä puuttuu Raamatun ja ennenkaikkea Jumalan tuntemus.

Käyttäjän halaolla kuva
Hannu Ala-Olla Vastaus kommenttiin #31

Koska sinä olet se joka tulkitsee Raamatun oikein?

Efesolaiskirjeestä minulla on toki muutakin hampaankolossa, vaimojen määrääminen alistumaan kaikkessa miehensä tahtoon. Sitä en ainakaan ole ymmärtänyt väärin.

Käyttäjän artolehkamo kuva
Arto Lehkamo Vastaus kommenttiin #32

Tuota vaimo-kohtaa et ole ymmärtänyt väärin. Se on selkeää Raamatullista opetusta ja se jatkuu muutamaa jaetta myöhemmin: "Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niinkuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa."
Tässä on erinomaiset edellytykset terveelle ja hyvälle avioliitolle. Pari jaetta eteenpäin efesolaiskirje ilmoittaa että mies liittykööt vaimoonsa ja näin heistä tulee yksi liha. Samoin on liitto Kristuksen ja seurakunnan kanssa. Kristus on ylkä ja seurakunta morsian. Kaikki on Raamatussa tarkoin harkittua ja kestävällä pohjalla. Juuri tätä kestävää pohjaa haluaa sielunvihollinen homolaeilla romuttaa. Homoliitossa kahdesta miehesta tai kahdesta naisesta ei koskaan tule yksi liha vaikka mikiä leipäpappi häärisi siinä sivussa siunailemassa. Synti pysyy syntinä vaikka voissa paistettaisi.
Itseasiassa kaikkien tulisi lukea efesolaiskirje 5:21-33.
Tämän luvun viimeinen jae on kerrassaan upea ja sen loppuosa menee näin:"...jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niinkuin itseään ja vaimon tulee kunnioittaa miestään."
Voiko tuota enää paremmin sanoa?!

Käyttäjän halaolla kuva
Hannu Ala-Olla Vastaus kommenttiin #33

Ei. Ei ole mitään tervettä siinä. Ei edes täydennettynä.

Homojen avioliitosta Jeesus tai sen paremmin Uusi kuin Vanhakaan testamentti ei sano sanaakaan. Homoseksistä puhutaan paljonkin, homoseksuaalisuudesta eli romanttisesta suhtautumisesta samaan sukupuoleen ei sanota sanaakaan. Lähinnä varmaan, koska sitä ei siihen maailmanaikaan vielä ymmärretty.

Miehestä ja naisesta ei tule yhtä lihaa sen enempää kuin homoistakaan, joskus pitää ymmärtää kuvainnollisesti se, mikä kuvainnolliseksi on tarkoitettu.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen

Jumalaan ja Jeesukseen uskovat " pääsevät" sinne taivasten valtakuntaan ikuiseen elämään. Mitä te siellä teette, kun edessä on miljardien vuosien loputon elämä?
Eiköhän siellä jossain vaiheessa ala tuntua tylsältä! Ja minulle on epäselvää, että missähän se taivasten valtakunta on, kun ei sitä avaruuslentäjät ainakaan ole nähneet?

Käyttäjän artolehkamo kuva
Arto Lehkamo

Taivasten valtakunta voi olla myös sisäisetsi meissä kun tulemme uskoon, mutta taivas on oikeasti paikka jossain pitkällä avaruudessa jossa yksikään luotain ei ole edes käynyt. Helvetti sensijaan on maan alla ja se on aivan järkyttävä ja kamala paikka jonne ei kenenkään pitäisi joutua, mutta johon valitettavan moni kuitenkin joutuu eikä koskaan enää pääse pois.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen

Anteeksi vaan, mutta on pakko kysyä vielä lisää,kun olet uskonnon asiantuntija.
Meidäthän haudataan kun kuolemme. Eihän meistä siten jää mitään jäljelle. Mitenkä se henki osaa mennä sinne pitkälle avaruuteen? Entäs miten siellä tullaan taas samaksi persoonaksi, kuin mitä olimme täällä eläessämme? Mehän tullaan maaksi. Entä vielä kysymys uudelleen siitä iankaikkisesta elämästä, kuinka kauan se jatkuu, miljoonia vuosia kenties?
Kerroit, että tyttäresi on käynyt siellä taivaassa ja tavannut Jeesuksen. Millä tämä siirtyminen sinne kaukaiseen avaruuteen onnistui, tietääkseni se vaatii useita vuosia käydä ulkoavaruudessa?

Käyttäjän artolehkamo kuva
Arto Lehkamo

Aika monta kysymystä. Jotta ymmärtäisit edes vähän kaikkivaltiasta Jumalaa, niin Häntä eivät sido fysiikan lait. Lisäksi Jumala, enkelit ym. mitä ilmeisemmin käyttävät jotain muuta ulottuvuutta liikkuessaan, jota me emme edes tunne. Joten matka taivaaseen vie muutaman sekunnin. Eräs mies kävi taivaassa ja hän kertoi miljoonan kilometrin taittuvan silmänräpäyksessä. Joten liikkuminen ja etäisyydet eivät ole Jumalalle ongelma.

Jumala hallitsee aivan kaikkea ja hänellä on enkeleita apunaan joten henki osaa mennä juuri sinne minne sen pitääkin mennä.

Jotta tajuaisit mitä kaikkivoipaisuus tarkoittaa sinun täytyisi alkaa miettiä koko fysiikka, kemia, biologia ja matematiikka uudelleen, etkä välttämättä sittenkään tajuaisi kuin raapaisun siitä miten Jumala hallitsee pienen pienestä atomihiukkasesta alkaen koko suuren suurta avaruutta.
Lisäksi Jumala on äärettömän viisas. Sanoohan Raamattu ettei ihminen kykene vastaamaan yhteen kysymykseen oikein siinä missä Jumala vastaa tuhanteen. Eli hän on miljoonia kertoja älylkkäämpi kuin nykyajan supertietokoneet.
Kaiken lisäksi Jumalla on luomisvoimaa mikä esim. meiltä ihmisiltä puuttu. Hänen Sanassaan on voima ja jos Jumala sanoo sanan asioita tapahtuu. Eli koko maailmankaikkeus tottelee hänen sanojaan ja Hänen Sanaansa. (huomaa milloin sana on kirjoitettu pienellä ja milloin isolla)

Iankaikkisuus taivaassa on luovaa ja mielenkiintoista. Taivaassa on musiikkia, luovuutta, taiteita, värejä, luontoa, eläimiä, asuntoja ja kultakatuja ym. ym. Lisäksi Jumala on luvannut luoda vielä kerran uudet taivaat ja uudet maat. En osaa edes kuvitlla miten upeat niistäkin tulee. Joten minulla ei ole ongelmaa viettää miljoonia ja taas miljoonia vuosia Jumalan ja Hänen pyhiensä kanssa. Onhan taivaassa myös molemmat vanhempani ja monia muita tuttuja.

Toki tulemme samoiksi persooniksi, mutta se on ihminen 2.0. Eli siis kehon virheet ovat korjaantuneet ja sairaudet parantuneet, ulkonäkö petraantunut kaljut saaneet hiuksensa ym. ym. Lisäksi opimme Taivaassa paljon uusia ihmeellisiä asioita joista täällä voimme vaan haaveilla. Jokainen päivä taivaassa voi olla suuri seikkailu ja ikimuistoinen kokemus tai leppoisa rauhallinen olotila jossa ei ole kiire minnekään.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen

Suuret ja ruussuiset teillä uskovaisilla on unelmat poismenon jälkeen. Valitettavasti vain totuus poismenon jälkeen on toisenlainen. Kun meidät lasketaan maan poveen, niin kaikki loppuu siihen. Niin se vain sataprosenttisesti on.

Edellisestä kirjoituksesta lainaus: Mies kävi taivaassa ja miljoonien kilometrien matka taittunut sekunnissa !!!! tämähän olisi maailmanluokan uutinen, mutta en ole havainnut tällaista. Varmaankin Nasa olisi kiinnostunut kyseisestä miehestä!
En tietenkään voi kieltää ketään suurista haaveista, mutta olisi varmaaankin hyödyllisempääkin pohtimista.
Osaltani panen tällä kertaa pisteen tälle aiheelle toteamalla uskonnon olevan täyttä huuhaata.

Käyttäjän ArtoAlanenp kuva
Artorius VA

Ymmärtääkseni Sipilä ei edusta lestadiolaisuutta, puhumattakaan lestadiolaisuuden suurinta kannattajakuntaa vaan hän on vähemmistölestadiolaisuuden jäsen ja päätöksissään on enemmänkin pääministerin roolissa kuin lestadiolainen.

Mielestäni on hyvä ajaa kristillisiä arvoja. Mutta vaatia kansalta, jonka enemmistö ei ole raamattua rakastava, on kohtuutonta demokratiassa edes odottaa, että tulevaisuuden suunta olisi enemmän raamatullinen kuin mitä enemmistön kanta on tai median arvomaailma on. Edes radio dei ei puhu homoutta vastaan syntinä, joka kanavana on hyvin luterilainen.

Toivoisin kristillisdemokraateilta vahvempaa otetta synnin vastustamiseen kuin vain homouden vastustamisen ilmentymänä, joka tekee kaikista näin toimivista kristityistä hyvin tekopyhiä. Synti on jotain paljon laajempaa ja kaikkia koskevaa, kun tutkimme sitä Raamatusta. http://www.goarto.com/2011/12/lista-raamatussa-esi...

Nina Aittomäki Os.Hällfors

Hannu .... Lue roomalaiskirje 1: 18-32

Toimituksen poiminnat